ALTRES ACTIVITATS

Altres aspectes molt importants que cal tractar en l'escola són els valors, les actituds, els sentiments, les emocions,...



Per aquest motiu hem realitzat diverses activitats transversals:





ÀREA VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA


ELMER

  • Objectius:

  1. Fomentar la lectura en l’alumnat.
  2. Interactuar amb l’alumnat.
  3. Motivar l’alumnat a la lectura.
  4. Reflexionar sobre la diversitat a l’aula (el fet de ser diferent).

  • Descripció: 
Vaig realitzar un contacontes a l'aula fomentat la participació de l’alumnat en la lectura i la interactuació.

Per a dur a terme l’activitat, es va fer una activitat incial de prelectura, la va consistir en  fer les següents preguntes: 

- Qui apareix en la portada?

- Què penseu que li va a ocòrrer?

I després  vaig fer una activitat per a després de la lectura (postlectura) en la qual els vaig fer reflexionar sobre la diversitat:

- Com us sentirieu si fóreu Elmer?

- Per què es van posar tristos els elefants? Estimaven a Elmer tal com era?

Cal dir que el llibre és motivador per a l’alumnat degut que tot està fet a mà i crida l’atenció.

  • Materials i recursos:

  1. Llibre d’Elmer.






ASSEMBLEES I TUTORIES


LA BÚSTIA DE LA CLASSE

  • Objectius:

  1. Aconseguir que la relació entre els alumnes siga més estreta.
  2. Aprendre a expressar els nostres sentiments, pensament i emocions de forma escrita o mitjançant un dibuix.

  • Descripció:
Els alumnes de classe tenen una bústia on una vegada a la setmana envien una carta a un dels/de les seus/es companys/es per a felicitar-li pel seu comportament o fer-li un regal. 




Els divendres, a l’hora de l’assemblea cadascú obrirà la seua carta i la comentarà.

Cal dir que cada alumne escriurà la seua carta a sa casa o també la pot esciure a classe en cas de acabar la seua feina prompte a classe.


  • Materials i recursos:

  1. La bústia de la classe.
  2.  Paper, llapis, goma, colors,....




ÀREA VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA

LES FAMÍLIES

  • Objectius:

  1. Reflexionar sobre el diferent tipus de famílies que trobem al nostre voltant.
  2. Expressar com és la teua familia nuclear.

  • Descripció:
A l’assemblea cada alumne haurà de formar una frase sobre algú de la seua família (sobre el seu físic o la seua personalitat).  Després els alumnes faran un resum sobre la seua família contestant en els seus fulls les següents preguntes: 
Quantes persones viviu en casa?
Quants germans/germanes tens?
Com es diuen els teus pares? 
Com són els teus pares segons la seua forma de ser? 





A continuació els alumnes realitzaran una composició familiar. Cada xiquet pintarà els components de la família, els retallarà i els unirà per les mans. El següent pas és presentar la família davant la classe i explicar quins membres té.



La segona sessió es dedicarà a realitzar una descripció d’un familiar. Per a fer-ho cada alumne portarà una foto d’algú de la seua família i primer la comentarà de manera oral i després de manera escrita (tenint el compte el físic i la personalitat)

  • Materials i recursos:
  1. Fitxa: La meua família
  2. Figures de persones.
  3. Retoladors
  4. Llapisos de colors.
  5. Tisores
  6. Pegament
  7.  Llapis i goma d’esborrar.

ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL NADAL


PORTADA DELS TREBALLS

Primer es farà una explicació sobre que han de fer i per a què i se’ls ensenyarà el model. A continuació es repatirà el material als alumnes i començaran a fer la seua pròpia portada seguint els passos que diu el docent




  • Materials i recursos:
  1. Goma Eva.
  2. Tisores i pegament.
  3. Retoladors.
  4. Llapis de colors.
  5. Brillantets.
  6. Cotonpèl.
  7. Plantilla.

TARGETA DE NADAL



Cada alumne triarà el model de targeta de Nadal que més li agrade per a fer-ho i després donar-ho el dia 22 quan canten les Nadales a la plaça a una persona per  felicitar-li el Nadal. Per a això seguirà les instruccions de la mestra.





  • Materials i recursos:
  1. Cartolines.
  2. Gomets.
  3. Tisores.
  4. Pegament.
  5. Retoladors i llapis de colors.
  6. Llapis i goma.
  7. Brillantets.


FIGURA DECORATIVA PER A L'ARBRE DE NADAL

Amb les instruccions de la mestra, cada xiquet seguirà el passos corresponents per a realitzar la figura.



  • Materials i recursos:
  1. Plantilla.
  2. Goma Eva.
  3. Llana.
  4. Retoladors.