Altres aspectes molt importants que cal tractar en l'escola són els valors, les actituds, els sentiments, les emocions,...
Per aquest motiu hem realitzat diverses activitats transversals:
ÀREA VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA
ELMER
- Objectius:
- Fomentar la lectura en l’alumnat.
- Interactuar amb l’alumnat.
- Motivar l’alumnat a la lectura.
- Reflexionar sobre la diversitat a l’aula (el fet de ser diferent).
- Descripció:
Vaig realitzar un contacontes a l'aula fomentat la participació de l’alumnat en la lectura i la interactuació.
Per a dur a terme l’activitat, es va fer una activitat incial de prelectura, la va consistir en fer les següents preguntes:
Per a dur a terme l’activitat, es va fer una activitat incial de prelectura, la va consistir en fer les següents preguntes:
- Qui apareix en la portada?
- Què penseu que li va a ocòrrer?
I després vaig fer una activitat per a després de la lectura (postlectura) en la qual els vaig fer reflexionar sobre la diversitat:
- Com us sentirieu si fóreu Elmer?
- Per què es van posar tristos els elefants? Estimaven a Elmer tal com era?
Cal dir que el llibre és motivador per a l’alumnat degut que tot està fet a mà i crida l’atenció.
ASSEMBLEES I TUTORIES
LA BÚSTIA DE LA CLASSE
- Objectius:
- Aconseguir que la relació entre els alumnes siga més estreta.
- Aprendre a expressar els nostres sentiments, pensament i emocions de forma escrita o mitjançant un dibuix.
- Descripció:
Els alumnes de classe tenen una bústia on una vegada a la setmana envien una carta a un dels/de les seus/es companys/es per a felicitar-li pel seu comportament o fer-li un regal.
Els divendres, a l’hora de l’assemblea cadascú obrirà la seua carta i la comentarà.
Cal dir que cada alumne escriurà la seua carta a sa casa o també la pot esciure a classe en cas de acabar la seua feina prompte a classe.
- Materials i recursos:
- La bústia de la classe.
- Paper, llapis, goma, colors,....
ÀREA VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA
LES FAMÍLIES
- Objectius:
- Reflexionar sobre el diferent tipus de famílies que trobem al nostre voltant.
- Expressar com és la teua familia nuclear.
- Descripció:
A l’assemblea cada
alumne haurà de formar una frase sobre algú de la seua família (sobre el seu
físic o la seua personalitat). Després
els alumnes faran un resum sobre la seua família contestant en els seus fulls les
següents preguntes:
Quantes persones
viviu en casa?
Quants germans/germanes
tens?
Com es diuen els teus pares?
Com són els teus pares segons la seua
forma de ser?
A continuació
els alumnes realitzaran una composició familiar. Cada xiquet pintarà els
components de la família, els retallarà i els unirà per les mans. El
següent pas és presentar la família davant la classe i explicar quins membres
té.
- Materials i recursos:
- Fitxa: La meua família
- Figures de persones.
- Retoladors
- Llapisos de colors.
- Tisores
- Pegament
- Llapis i goma d’esborrar.
ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL NADAL
Primer es farà una explicació sobre que han de fer i per a què i se’ls ensenyarà el model. A continuació es repatirà el material als alumnes i començaran a fer la seua pròpia portada seguint els passos que diu el docent
Cada
alumne triarà el model de targeta de Nadal que més li agrade per a fer-ho i
després donar-ho el dia 22 quan canten les Nadales a la plaça a una persona per felicitar-li el Nadal. Per a això seguirà les
instruccions de la mestra.
Amb les instruccions de la mestra, cada xiquet seguirà el passos corresponents per a realitzar la figura.
PORTADA DELS TREBALLS
Primer es farà una explicació sobre que han de fer i per a què i se’ls ensenyarà el model. A continuació es repatirà el material als alumnes i començaran a fer la seua pròpia portada seguint els passos que diu el docent
- Materials i recursos:
- Goma Eva.
- Tisores i pegament.
- Retoladors.
- Llapis de colors.
- Brillantets.
- Cotonpèl.
- Plantilla.
TARGETA DE NADAL
- Materials i recursos:
- Cartolines.
- Gomets.
- Tisores.
- Pegament.
- Retoladors i llapis de colors.
- Llapis i goma.
- Brillantets.
FIGURA DECORATIVA PER A L'ARBRE DE NADAL
Amb les instruccions de la mestra, cada xiquet seguirà el passos corresponents per a realitzar la figura.
- Materials i recursos:
- Plantilla.
- Goma Eva.
- Llana.
- Retoladors.

.jpg)






