17 de nov. 2014

2. OBJECTIUS.

        L’objectiu principal del projecte és investigar i estudiar el planeta Terra.


Diferenciem els objectius didàctics segons les tres àrees de coneixement:



VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA


  1. Promoure l’interés de l’alumnat cap a la lectura i la seua motivació. Fomentar l’hàbit lector.
  2. Utilitzar el valencià com a eina per a comunicar-se.
  3. Participar de forma activa i espontània en interaccions pròpies de la vida quotidiana i de l’activitat d’aula (assemblees, diàlegs,...)
  4. Expressar-se oralment amb fluïdesa per a comunicar pensaments, sentiments i emocions.
  5. Aprendre a escoltar i comprendre les produccions orals.
  6. Reflexionar sobre la diversitat a l’aula (el fet de ser diferent).
  7. Comprendre i valorar textos orals procedents dels mitjans de comunicació (vídeos).
  8. Comprendre textos escrits per identificar la informació rellevant.
  9. Reflexionar sobre els diferents tipus de famílies i expressar oralment com és la teua família.
  10. Utilitzar les destresses bàsiques de la llengua (llegir, escriure, escoltar, parlar i conversar).
  11. Conéixer i tindre interés per les normes ortogràfiques (els signes de puntuació, l’ús correcte de les majúscules i de les minúscules i, l’ús dels signes d’exclamació i d’interrogació i la seua identificació).
  12. Produir textos escrits (resums, dictats, descripcions, cartes, ...) i valorar l’escriptura com eina de comunicació.
  13. Cuidar l’estructura, la neteja i l’ordre en les produccions escrites.
  14. Memoritzar poemes i refranys i aprendre a recitar-los amb interés,  pronunciació i entonació adequades.
  15. Observar i reconèixer les unitats que formen la frase o enunciat. Separació de les paraules en la frase.


CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  1. Expressar oralment idees prèvies sobre el tema i participar en les conversacions de forma activa i sent crític.
  2. Participar en activitats en grup, cadascú sent responsable de la seua tasca i compartir amb els altres.
  3. Aprendre quines són les capes de l’interior de la Terra i les seues característiques.
  4. Reconéixer els canvis que ha sofrit la Terra des del seu origen fins a l’actualitat.
  5. Consultar les fonts d’informació (llibres de consulta, vídeos,....) per a realitzar una investigació.
  6. Aprendre el vocabulari específic del projecte.
  7. Aprendre què és un volcà, per què és important, com és i com funciona
  8. Realitzar un experiment per a veure una reacció química.
  9. Aprendre com s’ha de conservar el medi ambient (la Terra) i quina és la influència de l’èsser humà.
  10. Observar alguns fenòmens atmosfèrics.
  11. Conéixer la successió de les estacions.
  12. Conéixer la successió del dia i la nit.
  13. Conéixer el planeta on vivim: la Terra.


MATEMÀTIQUES

  1. Expressar de manera oral operacions i  càlculs matemàtics.
  2. Resoldre problemes.
  3. Aprendre el vocabulari geomètric.
  4. Construir figures tridimensionals.
  5. Relacionar les figures geomètriques de fusta (tridimensionals)  amb altres figures de la vida quotidiana.
  6. Saber, reconèixer i contar les cares de cadascuna de les figures tridimensionals.
  7. Identificar les figures planes en objectes quotidians: triangle, cercle, rectangle i quadrat.
  8. Saber les característiques de les següents figures tridimensionals: prisma, cub, cilindre i esfera.
  9. Classificar les figures tridimensionals segons els seus criteris.
  10. Repassar les habilitats de càlcul (sumes i restes) i activitats de raonament lògic.
  11. Realitzar activitats amb les TIC.
EDUCACIÓ ARTÍSTICA

  1. Percepció del volum de forma visual i tàctil.
  2. Elaborar dibuixos, pintures, estampacions,  plegats de formes, manualitats...
  3. Gaudir amb la manipulació de diferents  materials.
  4. Gaudir de les creacions artístiques pròpies.
  5. Fomentar la creativitat en l’alumnat i la seua capacitat d’expressió artística.
  6. Realitzar composicions plàstiques per a expressar sentiments, emocions, idees, la imaginació pròpia,...
  7. Comprendre l’art com a vehicle per a expressar-se.
  8. Cuidar la neteja en les produccions artístiques





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.